Zlewozmywaki granitowe marki Lavello

10 lat doświadczenia w produkcji
10 lat gwarancji
6 kolorów
100% polski produkt

Zaufane opinie Ceneo
Najwyższy standard

Czyszczenie i impregnacja zlewozmywaka

Masz pytanie?
 

Zadzwoń do nas!
61 333 22 36
pon-pt od 8 do 20

Możesz też napisać na adres sklep@otozlewy.pl

Rzetelna firma

99,3% pozytywnych opinii

Wyprodukowaliśmy i sprzedaliśmy już ponad 11000 zlewów. W tym czasie zdobyliśmy aż 99,3% pozytywnych opinii na Allegro oraz średnią 4,5 gwiazdki w Zaufanych Opiniach Ceneo.

10 lat gwarancji

Nie musisz martwić się co się stanie z Twoim zlewem na dwa, trzy lub pięć lat. Na swoje zlewy udzielamy 10 lat gwarancji!

30 dni na zwrot

Martwisz się, że zlew nie będzie Ci pasował do kuchni? Nie martw się! Zamów go a będziesz mieć 30 dni na zwrot. Bez żadnych pytań.

PayU

Polecamy szybkie i bezpieczne raty z PayU. 100% online. Decyzja kredytowa w 15 minut. Preferencyjne oprocentowanie.

Jak obliczyć koszty remontu

Obawiasz, że koszt remontu przerośnie Twoje oczekiwania? Nie wiesz jak zabrać się za zaplanowanie Twojego budżetu na remont? Mamy dla Ciebie prosty schemat, który krok po kroku pozwoli Ci zaplanować budżet Twojej renowacji.

Dlaczego dobre zaplanowanie budżetu remontowego jest podstawą udanego remontu?

Koszty remontu to fundamentalna kwestia w Twoich przygotowaniach

Z reguły, jest to najtrudniejsza rzecz do oszacowania, gdyż na Twojej drodze stoi wiele ukrytych “niespodzianek”, z których często możesz nie zdawać sobie nawet sprawy.

Szczególnie trudne jest to, gdy nasza wiedza na temat wykończeń nie jest na wygórowanym poziomie… A przecież nie każdy ma pod ręką doświadczonego fachowca, który pomoże mu zaplanować budżet na wiele miesięcy przed rozpoczęciem prac.

Bardzo często, oczarowani ustaloną ceną wydajemy każdy ostatni grosz na wnętrze naszych marzeń. W efekcie, gdy na drodze naszego remontu pojawiają się nieoczekiwane wydatki, wpadamy w kłopoty i zaczynamy popełniać serię błędów, które tylko pogarszają naszą sytuację.

Na ustalenie ceny prac oraz materiałów niezbędnych do wykończenia naszego wnętrza wpływa wiele czynników, które z czasem mogą ulec zmianie i stać się źródłem kłopotów.

Aby dobrze zaplanować nasze wydatki, musimy usunąć jak największą ilość niepewnych zmiennych tak, aby koszty zmieściły się w zaplanowanym przez nas budżecie.

Jak więc podejść do rozdysponowania budżetu, kiedy nie zdajemy sobie sprawy ze wszystkich kosztów, jakie przed nami stoją?

Przedstawiamy prosty schemat, który pomoże Ci posegregować wszystkie wydatki i dostosować finanse do Twoich możliwości:

 

1. Rozpisz wszystkie elementy swojego wystroju.

Aby jasno określić wstępny kosztorys, musisz dokonać podziału Twojego remontu na czynniki pierwsze. Nie obejdzie się to bez klasycznej kartki i długopisu albo jeśli wolisz - excela.

W tym kroku ważne jest, aby zawrzeć każdy nawet najmniejszy element, który planujesz wkomponować w Twój nowy wystrój.

Tobie, pomoże to w robieniu zakupów, a fachowcowi przyda się, do ustalenia precyzyjnej wyceny kosztów wykonania. Aby nie pominąć żadnego elementu Twojego wystroju, najlepszym rozwiązaniem będzie zaplanowanie remontowanego pomieszczenia od dołu do góry z uwzględnieniem:

  1. Wymienianych instalacji (np. wodnej, elektrycznej, gazowej, grzewczej, wentylacyjnej, klimatyzacyjnej)
  2. Materiału wykończenia podłogi
  3. Materiału wykończenia ścian
  4. Materiału wykończenia sufitu
  5. Drzwi
  6. Okien
  7. Urządzeń sanitarnych (np. zlew, umywalka, wanna, sedes)
  8. Mebli
  9. Oświetlenia
  10. Elementów wykończeniowych (np. listwy przypodłogowe, gniazdka, włączniki świateł)
  11. Elementów dekoracyjnych.

 

Twoja wizualizacja nie powinna pominąć żadnego z elementów planowanego wystroju. Przeoczenie jakiegokolwiek z nich może podnieść koszt jego instalacji w późniejszych etapach, albo całkowicie go uniemożliwić. Dla pewności dobrze jest wykonać taką analizę więcej niż jeden raz.

UWAŻAJ! Upewnij się, co tak naprawdę wchodzi w skład każdego z poszczególnych elementów! Możesz zdziwić się, gdy okaże się, że koszt żarówek wyniesie Cię więcej niż koszt samej lampy, a koszt ościeżnicy i klamek będzie przewyższał koszt upatrzonych przez Ciebie drzwi.

2. Pobierz wymiary każdego pomieszczenia.

Aby oszacować koszt remontu, potrzebne będzie Ci dokładne zmierzenie całego pomieszczenia. Do kompletnego metrażu musisz uwzględnić wymiary:

  • podłogi
  • wszystkich ścian
  • sufitu
  • drzwi
  • okien

Dobrze rozpisany metraż będzie kluczowy do ustalenia Twoich potrzeb oraz możliwości podczas robienia zakupów związanych z Twoim remontem.

Dokonując pomiaru, uwzględnij, jaką powierzchnię będą zajmowały poszczególne elementy np. Czy każda ściana będzie pokryta tym samym kolorem farby?

Czy płytki będą pokrywały całą ścianę, czy może tylko jej fragment? Jakie wymiary będą miały meble cięte na wymiar? Jakie będą długości nowych instalacji?

3. Obliczanie kosztów materiałów

Jeżeli znasz już wymiary Twojego pomieszczenia i wiesz, jak będzie ono wyglądało, czas przejść do obliczania kosztów.

W sieci dostępnych jest wiele różnego rodzaju kalkulatorów do obliczania kosztów remontu, które łatwo możesz wyszukać w serwisie Google. Wystarczy, wprowadzić do kalkulatora wymiary pomieszczenia i wybrać z listy dostępne materiały, a kalkulator dokona wyliczenia za Ciebie, wraz z uwzględnieniem ceny za robociznę.

Rzeczy takie jak meble, urządzenia sanitarne oraz materiały wykończeniowe oszacujesz na podstawie cen dostępnych w sklepach stacjonarnych lub internetowych.

UWAŻAJ! Chcesz uniknąć straty czasu robienie dodatkowych zakupów? Gdy obliczasz zapotrzebowanie na materiały takie jak płytki, panele podłogowe, farba gładź szpachlowa, klej, uwzględnij 10-20% marginesu na ewentualne poprawki.

Ubezpiecz się na wszelki wypadek! Dokonując wstępnego rozeznania, zorientuj się na tańsze zamienniki upatrzonych przez Ciebie elementów wystroju. Taka alternatywa pozwoli Ci zachować asa w rękawie, na wypadek konieczności cięcia kosztów Twojego remontu. Zwróć jednak uwagę na jakość tańszych zamienników. Bardzo ważne, aby upewnić się, czy w przypadku potrzeby konieczności późniejszego dokupienia darmowego materiału, dostawca będzie miał go wciąż na stanie.

Niezbyt przyjemnym byłoby stanąć w sytuacji, gdy w przypadku zwiększonego zapotrzebowania na dany materiał okaże się, że zapas właśnie został wyczerpany i nie wiadomo kiedy asortyment znów pojawi się w sklepie.

4. Cena usług budowlanych

Cena, jaką trzeba zapłacić za fachowca, jest zależna od wielkości remontu i tego, co tak naprawdę będzie w nim zawarte.

Aby poznać dokładną cenę robocizny, musisz zaprosić fachowca do Twojego domu. Przez telefon, niestety nie sposób jest przedstawić wymiar prac, oraz jasno określić, jakie są Twoje wymagania. Podczas wizyty fachowca musisz posłużyć się przygotowanymi wcześniej notatkami i dowiedzieć się punkt po punkcie, czy fachowiec wziął pod uwagę każdy detal w momencie sporządzania kosztorysu. W międzyczasie poproś go o uzupełnienie Twojej listy zakupowej w niezbędne stelaże, kleje i inne środki służące do zamontowania wybranych przez Ciebie elementów wystroju.

UWAŻAJ! Upewnij się, że fachowiec policzył swoją usługę od A do Z i wziął pod uwagę wszystkie prace, które mogą pojawić się w międzyczasie. Nie chcesz chyba usłyszeć pod sam koniec zdania w stylu: “No bo doszło jeszcze to i tamto i razem to będzie 10 000 zł więcej”.

Bardzo ważnym jest także upewnienie się, czy fachowiec przedstawił cenę brutto. Niemiłym doświadczeniem byłby dla Ciebie fakt, że do ustalonej ceny trzeba doliczyć jeszcze 23% VAT...

5. Cena kosztów dodatkowych.

Koszty dodatkowe bardzo często nie są brane w ogóle pod uwagę podczas planowania remontu. Pojawiają się nieoczekiwanie i w niemal niezauważalny sposób wyprowadzają pieniądze z Twojego budżetu.

Należą do nich koszty takie jak:

Gruz

Podczas gruntownego remontu, zorientuj się, jak wygląda sprawa z odprowadzeniem gruzu. Gruz można wywozić samemu na składowisko odpadów, zamówić kontener lub specjalne worki, po które zjawią się wyznaczone służby w ustalonym przez nas miejscu.

Materiały zastępcze

Bardzo często pomijanym wydatkiem są materiały zastępcze. W momencie, gdy remontujemy część naszego domu, musimy liczyć się z koniecznością tymczasowego wyeliminowania domowych przyrządów, którymi posługujemy się na co dzień. Zorganizowanie małego zlewu, w którym umyjemy nasze naczynia, kuchenki, na której podgrzejemy posiłek, albo przerzucenie się na catering to wydatek, który także może odcisnąć znaczące piętno na naszym budżecie.

Środki czystości

W obliczu remontu sprzątanie to Twój chleb codzienny. Potrzebne będą Tobie do tego specjalistyczne środki czystości i przyrządy czyszczące, które non-stop będą się zużywać. Wycieraczki, zasłony, folia zabezpieczająca przed kurzem i brudem, to akcesoria, które trzeba uzupełniać najczęściej.

UWAŻAJ! W przypadku gruntownego remontu konieczna może okazać się przeprowadzka albo chwilowy urlop. Jest to osobny wydatek i lepiej jest policzyć to, jako zupełnie odrębną inwestycję.

6. Optymalizacja kosztów

Aby zminimalizować nasze wydatki, najpierw musimy upewnić się, czy w zasięgu naszej ręki nie mamy dostępnych żadnych zniżek lub promocji. W tym celu warto zapytać obsługi sklepu, o dostępne RABATY lub PROMOCJE, albo zapytać kogoś z naszych znajomych pracujących w sklepie budowlanym, czy nie posiada zniżek dla pracowników.

Może okazać się też, że Twój fachowiec ma kartę stałego klienta w danym dyskoncie budowlanym i może w ten sposób załatwić Ci tańszy dostęp do materiałów budowlanych.

Kupując materiały takie jak: płytki, panele, farby upewnij się, czy w razie nadmiaru materiału, możesz dokonać zwrotu w sklepie, w którym robisz zakupy.

Bardzo często margines błędu, na który wcześniej się przygotujesz, może okazać się niepotrzebny. Większość sklepów budowlanych przyjmuje zwroty bez konieczności ich uzasadniania, o ile opakowanie nie zostało wcześniej otwarte. Niemniej jednak lepiej upewnić się, czy aby taka usługa na pewno dostępna jest w danym sklepie.

UWAŻAJ! Nie obcinaj kosztów swojego remontu na własną rękę! W momencie, gdy remont zaczyna przerastać Twoje możliwości finansowe, lepiej skonsultuj redukcję kosztów z Twoim fachowcem, zamiast robić to samodzielnie. Popełnienie błędu w takiej chwili może narazić Cię na jeszcze większe wydatki.

Podsumowanie

Przy obliczaniu kosztów remontu, nawet najmniejsze szczegóły mogą mieć kolosalne znaczenie. Im więcej dowiesz się na temat Twojego remontu, tym więcej nieprzewidzianych wydatków unikniesz. Pamiętaj, że podczas remontu wiele rzeczy ulega zmianie. Nawet najlepsze przygotowanie nie uchroni Cię przed nieznanym. Aby przygotować się na to dostatecznie, najlepszym wyjściem będzie, jeśli przygotujesz 10 - 20% swojego budżetu na nieoczekiwane wydatki.

do góry
Sklep internetowy Shoper.pl